شماره تلفن: 09336461121
ایمـیل: info@clinicshahriyar.ir

درمان منافذ باز پوست چگونه انجام می‌شود؟

درمان منافذ باز پوست چگونه انجام می‌شود؟

 

افزایش سن، بمرور باعث از بین رفتن صافی و یکدستی پوست شده و منافذ باز پوست قابل روئت می‌شوند که باعث می‌شود زیبایی شما زیر سوال برود ؛ همینطور اگر قسمت‌هایی از پوست شما پرتقالی است، حتماً دقت کردید که این منافذ باز گاهی بیشتر نشان می‌دهد و بزرگتر دیده می‌شوند. بدتر اینکه، آرایش هم کمکی به رهایی از منافذ باز نمی‌کند.

باز و گشاد شدن منافذ پوست، علاوه بر اینکه زیبایی را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد، زمینه‌ای برای بروز مشکلات پوستی نیز فراهم می‌کند.

منافذ باز پوست چیست؟

به روزنه‌های بسیار ریزی که بر روی پوست مشاهده می‌شود منافذ پوست گفته می‌شود که گشاد شده‌اند و روی پوست به رنگ تیره دیده می‌شوند. دلیل تیره بودن منافذ پوست این است که از این روزنه‌ها فولیکول مو و چربی خارج شده است.
زمانیکه سلول‌های مرده پوست، باعث بسته شدن عمقی منافذ می‌شوند، کومدون‌ها یا جوش‌های سر سیاه پدید می‌آیند و هر گاه بسته شدن منافذ به سطح پوست نزدیک باشد جوش سر سفید مشاهده می‌شود.

در کنار پیازهای کوچک مو غدد چربی وجود دارد. ترشح چربی از این غدد باعث می‌شود که پوست پس از ایجاد منافذ چرب‌تر شود و همین چربی بیشتر خود زمینه‌ای برای ایجاد مشکلات بیشتر می‌شود.
همچنین ترشح چربی کافی از این منافذ باعث حفظ تعادل پوست و جلوگیری از خشکی آن خواهد شد. اما منافذ پوست زمانی مشکل‌ ایجاد می‌کنند که بیش‌ از اندازه باز شده و ظاهر پوست را تغییر دهند.
روش‌های درمانی فعلی که بهترین متخصصان پوست برای درمان قطعی منافذ باز صورت به کار می گیرند، این عوامل را مورد هدف قرار می‌دهد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای ارتباط با پرسنل پشتیبانی یکی از راه های زیر را انتخاب کنید