شماره تلفن: 09336461121
ایمـیل: info@clinicshahriyar.ir

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

 

مانند بسیاری از روشهای دیگر جوانسازی، در افراد مختلف، ماندگاری بوتاکس نیز متفاوت است و روشی غیر دائمی و موقتی است ؛ ولی به طور متوسط بین 4 الی 6 ماه تاثیر بوتاکس باقی خواهد ماند و پس از آن نیاز به تمدید مجدد تزریق وجود دارد. از آنجایی که ممکن است افراد از نتایج تزریق بوتاکس ناراضی باشند، پزشکان به راحتی تنها با تزریق چند سی‌سی آنزیم اثر بوتاکس را از بین می‌برند.

از جمله مواردی که در ماندگاری تزریق بوتاکس تاثیر بسیاری دارد، ناحیه و منطقه تزریق شده در صورت است. میزان ماندگاری بوتاکس در نواحی مختلف صورت یکسان نیست و برای بعضی نواحی سریع‌تر از سایر نواحی دیگر به اتمام می‌رسد.

تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس (Botox) یکی از روشهای ارزان، تأثیرگذار، غیر دائمی و موقتی در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک‌ها، درمان میگرن، کاهش تعریق بیش از حد و … است که این روزها به پرکاربردترین عمل زیبایی تبدیل شده است. روش‌هایی نظیر بوتاکس لب، لیفت، تزریق چربی و بوتاکس پیشانی که همگی جزو روش‌های مدرن و کلینیکی محسوب می‌شوند. معمولا بوتاکس به قسمت هایی از پیشانی که دچار خطوط عمیق یا سطحی شده اند تزریق می‌شود و از جهت دیگر از تزریق بوتاکس برای رفع خطوط ایجاد شده‌ی خنده و یا اخم هم استفاده می‌شود.

بوتاکس در واقع همان سم بوتولینم است که با نام تجاری بوتاکس عرضه می‌شود. ورود بیش از اندازه این سم عضلات بدن را فلج می‌کند؛ اما، مقدار بوتاکسی که برای زیبایی به بدن تزریق می‌شود بسیار ناچیز بوده و هیچ خطری انسان را تهدید نمی‌کند.

تزریق بوتاکس صورت روش حساسی است و پزشک باید بتواند تشخیص بدهد که تا چه میزان عمقی و چه مقدار حجمی برای هر عضو از صورت یا بدن تزریق را انجام دهد. در بسیاری از موارد صورت فرد بعد از تزریق دچار تورم یا خونریزی شده است اگر کبودی ناشی از تزریق بوتاکس تا طولانی مدت باقی ماند در این موارد باید به پزشک خود مراجعه کنید. ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد که بطور میانگین 6 ماه است. بوتاکس دیسپورت و مسپورت دو نوع پرکاربرد بوتاکس در کشورمان هستند.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای ارتباط با پرسنل پشتیبانی یکی از راه های زیر را انتخاب کنید