شماره تلفن: 09336461121
ایمـیل: info@clinicshahriyar.ir

کاشت مو به روش FUT

در کلینیک زیبایی شهریار کاشت مو به روش FUT یکی از روش‌های رایج در کاشت مو در شهریار محسوب می‌شود. FUT مخفف اولین حروف کلمات Follicular Unit Transplantation، به معنی انتقال واحد فولیکولی مو است. به عقیده بسیاری از متخصصان، بهترین روش ترمیم یا درمان طاسی سر، انتقال مو از نواحی دارای مو، به ناحیه طاس و بدون مو است.

در کاشت مو در شهریار به روش FUT، معمولا یک سری واحد فولیکول مو، به‌صورت نواری از بانک مو جدا می‌شود. سپس، این نوار به واحدهای کوچک‌تری از مو تقسیم می‌شود. واحدهای تقسیم شده از نوار مو، در نواحی مختلف روی سر کاشته می‌شوند. برای کاشت تارهای مو، کف سر پس از بی‌حسی، به‌وسیله پانچ مخصوص سوراخ ریزی می‌شود. سپس ریشه مو درون شکاف ایجاد شده قرار خواهد گرفت. کاشت مو به روش FUT به‌گونه‌ای انجام می‌شود که موها با زاویه مناسب در این سوراخ‌ها، قرار می‌گیرند.

با این حال این تکنیک با مشکلات و محدودیت‌هایی همراه است.

مزایا و معایب کاشت مو به روش FUT چیست؟

آیا FUT یکی از بهترین روش‌های کاشت مو است؟

تفاوت روش های کاشت مو چیست؟‌

در ادامه، پاسخ این سوالات را بررسی می‌کنیم.

 

کاشت مو به روش FUT

واحد فولیکولی در کاشت مو به روش FUT چیست؟

واحد فولیکولی، به دسته‌ای از موها گفته می‌شود که در تعداد ۱ الی ۵ عددی بر روی ناحیه سر، وجود دارند. این موها، معمولا هم‌زمان با هم رشد می‌کنند. در روش‌های مختلف کاشت مو، معمولا هر واحد فولیکولی یا هر گرافت مو در یک سوراخ قرار می‌گیرد. در تعبیری ساده‌تر، هر واحد فولیکولی، مانند جزیره‌ای مجزا رشد و نمو دارد. به‌دلیل همین ویژگی، می‌توان از واحدهای فولیکولی مو برای استفاده در روش‌های کاشت مو کمک گرفت.

در واقع به جای اینکه تارهای مو را تک به تک از بانک مو جدا کنیم و در جای بدون مو بکاریم، یک گرافت شامل چند تار مو را منتقل می‌کنیم و پیوند می‌زنیم. این تکنیک چند مزیت مهم دارد:

  • افزایش تراکم موی کاشته شده
  • بیشتر شدن سرعت کاشت مو
  • بالا رفتن تعداد تارهای موی پیوند زده شده
  • طبیعی شدن نتیجه کاشت مو
  • کاهش میزان جراحت پوست سر و کمتر شدن خطر عفونت؛ در نتیجه کاهش ریسک از دست رفتن نتایج عمل کاشت مو

کاشت مو در شهریار

پیش از کاشت مو به روش FUT به چه موارد مهمی باید توجه داشت؟

پیش از انجام کاشت مو به روش FUT یا هر تکنیک دیگری، باید دو مسئله بسیار مهم را در نظر گرفت؛ در غیر این صورت نتیجه کاشت مو با شکست همراه خواهد شد. نخست این که باید الگوی ریزش موی سر کامل شود و دوم هم اینکه بانک موی مناسبی برای کاشت موجود باشد.

اگر ریزش موهای شما به پایان نرسد و الگوی طاسی و ریزش موهای سر شما مشخص نشود؛ انجام کاشت مو ممکن است بدون نتیجه باشد و زمان و هزینه شما از دست برود. به همین دلیل باید تا پس از ۲۵ یا ۳۰ سالگی صبر کنید. معمولا پس از این بازه سنی، ریزش مویی که دلایل ژنتیکی و هورمونی دارد، به پایان می‌رسد. به ویژه در مردان که معمولا الگوی ریزش موی شبیه به هم دارند. در چنین شرایطی جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی می‌تواند بهترین روش کاشت مو را به شما پیشنهاد کند.

اگر پیش از پایان یافتن ریزش موها شروع به کاشت کنید، این احتمال وجود دارد که موهای کاشته شده شما نیز بریزد. همچنین ممکن است بانک موی شما نیز در آینده دچار ریزش شود و تراکم موهای شما در پشت سر بیشتر از جلوی سر شود. این حالت بسیار غیر طبیعی است و موهای شما را زشت و بد حالت خواهد کرد. به نوعی که انگار یک کلاه‌گیس کوچک بالای سر خود قرار داده باشید!

همچنین وجود یک بانک موی مناسب با تراکم بالای فولیکول‌های سالم نیز ضروری است. اگر پس از پایان ریزش مو پس از ۳۰ سالگی، بانک موی پشت سر شما نیز دچار مشکل شده باشد، دیگر نمی‌توانید از آن برای کاشت مو به روش FUT استفاده کنید. در چنین شرایطی باید به سراغ روش‌های دیگر کاشت مو بروید مانند پیوند موهای بدن به سر.

کاشت مو در شهریار

شروع کاشت مو به روش FUT چگونه است؟

اگر نتایج آزمایش‌ها و معاینات شما مناسب باشد و شما گزینه مناسبی برای کاشت مو در شهریار به روش FUT باشید؛ برای عمل جراحی باید یک روز کامل را کنار بگذارید. موهای خود را به میزان مشخص شده توسط پزشک کوتاه کنید و سپس به کلینیک یا مرکز زیبایی مراجعه نمایید. معمولا عمل کاشت مو از صبح زود شروع می‌شود و بسته به میزان تراکم مورد نیاز تا عصر ادامه خواهد داشت. پس صبحانه سبک اما مقوی بخورید و ترجیحا با یک همراه مراجعه کنید.

در ابتدا، پزشک معالج اقدام به بی‌حس نمودن ناحیه پشت سر می‌کند. این ناحیه معمولا با لیدوکایین بی‌حس می‌شود. پس از بی‌حس نمودن این قسمت، پزشک خطی نازک و مستطیلی را به شکل نواری از بانک مو جدا می‌کند. ابعاد این نوار، معمولا به میزان نیاز هر فرد بستگی دارد. هر چه نواحی طاسی سر بزرگ‌تر باشد، نواری که از ناحیه بانک مو برش داده می‌شود، بزرگ‌تر است.

اگر فردی با ریزش مو محدود و اندک، جهت کاشت مو به روش FUT به پزشک مراجعه کند، نواری که از بانک مو همان فرد استخراج می‌شود، حدود ۱۰ سانتیمتر است. اگر طاسی مو از خط رویش مو بالای پیشانی، تا تاج مو باشد، به حدود ۳۰ سانتیمتر مو نیاز است.

پس از برش یک نوار باریک و بلند از پوست سر همراه با تارهای موی روی آن، محل برش بخیه می‌خورد. رد این بخیه در آینده به شکل یک خط باریک و بلند و کمرنگ دیده خواهد شد که البته در زیر موهای پس سر شما پنهان است.

فرایند کاشت مو به روش FUT

اگر بخواهیم فرایند کاشت مو به روش FUT را بررسی کنیم، باید به نحوه جداسازی واحدهای فولیکول مو اشاره کنیم. در این روش کاشت مو، واحدهای فولیکولی، زیر میکروسکوپ دیده می‌شوند و سپس جداسازی انجام می‌شود. در این جداسازی، سعی بر حفظ ساختار هر واحد فولیکولی و عدم آسیب به آن است. این پروسه، در روش‌های کاشت مو، بخشی مهم و حساسی است. معمولا در روش‌های موفق کاشت مو، این قسمت بسیار بادقت و حساسیت بسیار زیادی انجام می‌شود تا هیچ آسیبی به واحد فولیکولی وارد نشود.

هرچه فولیکول‌ها آسیب کمتری ببینند و بهتر برای کاشت در پوست سر آماده شوند، نتیجه عمل کاشت مو به روش FUT موفق‌تر خواهد بود. اگر به تراکم بالایی برای کاشت مو نیاز داشته باشید، ممکن است عمل کاشت مو در دو روز انجام شود. به این ترتیب باید فولیکول‌ها در دما و شرایط مناسب نگهداری شوند تا برای فاز دوم کاشت در روز بعد سالم و زنده باقی بمانند.

مزایای کاشت مو به روش FUT چیست؟

مدت زمان کاشت مو به روش FUT، بسیار کم‌تر از روش FUE است. در واقع، اگر فرد متقاضی استفاده از تکنیک‌های کاشت مو، علاقه‌مند به کاشت مو در کم‌ترین زمان باشد، تکنیک FUT، بهترین روش کاشت مو برای او خواهد بود. یکی دیگر از مزایای استفاده از روش کاشت مو FUT، کیفیت واحدهای فولیکولی قابل انتقال است.

در این روش، به‌دلیل برداشت نواری مو، احتمال آسیب به ریشه فولیکول بسیار کم است و ریسک کاشت ناموفق را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین، عدم استفاده از پانچ و سوزن سوزن نمودن ناحیه بانک مو، یکی دیگر از مزایایی است که بسیاری افراد را علاقه‌مند به استفاده از FUT نموده است.

FUT برای کاشت مو 1

بهترین روش کاشت مو چیست؟

یکی از ضروری‌ترین موضوعاتی که از طرف پزشک توضیح داده می‌شود، روشن کردن نحوه انتخاب بهترین روش کاشت مو است. اگر روش های کاشت مو را به‌خوبی بشناسید، می‌توانید براساس نیازتان، بهترین را انتخاب کنید. بهترین روش برای هر شخص، ممکن است متفاوت باشد. پس سعی کنید، با تحقیق و پرس و جو، بهترین روش را برای کاشت مو، انتخاب کنید. مقایسه، بهترین راه انتخاب روش های مختلف کاشت مو است.

 

 

 


کلینیک زیبایی شهریار متخصص پوست و مو برای شما مکانی آرامش بخش را برگزیده است. این کلینیک با بهره مندی از کادری مجرّب و کارآزموده با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی، منطبق با خدمات سلامتِ استانداردهای ملّی و جهانی اثر بخش: پاسخ گو، بیمارمحور، با کیفیت و تضمین شده، توانمند در مدیریت و کاستن از خطرات و خطاهای پزشکی، در ارائه سلامت، درمان و زیبایی در سطح کشور، آماده خدمت رسانیست.

جهت مشاوره خدمات و رزرو نوبت کلیک نمایید.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای ارتباط با پرسنل پشتیبانی یکی از راه های زیر را انتخاب کنید