شماره تلفن: 09336461121
ایمـیل: info@clinicshahriyar.ir

فواید میکرونیدلینگ

در این مقاله قصد داریم شما رو با فواید میکرونیدلینگ در کلینیک زیبایی شهریار آشنا کنیم

یکی از مهم ترین قسمت های بدن که متاسفانه زیاد اهمیت داده نمی شود پوست است. میکرونیدلینگ به عنوان یک پوشش محافظ و خط اول سیستم ایمنی، پوست ما در برابر همه عوامل مضر برای جلوگیری از ورود آن ها به بدن است. عوامل متفاوتی مانند آلودگی، نور خورشید، افزایش سن و استرس های روزمره می توانند این سیستم دفاعی را تضعیف کنند و در نهایت اثر خود را به صورت چین و چروک یا افتادگی بر روی پوست باقی بگذارند.

میکرونیدلینگ چیست ؟

در میکرونیدلینگ در واقع به معنای کوچک و نیدلینگ به معنای سوزن زدن و میکرونیدلینگ به معنای به وجود آمدن سوراخ های ریز روی سطح پوست است. میکرونیدلینگ روشی جدید و عالی برای درمان بیماری های پوستی است. این کار با ابزاری به نام درماپن انجام می شود کگه با نفوذ به لایه درم سوزن‌ها، زخم کوتاهی در پوست ایجاد می‌شود و بدن به آن واکنش نشان می‌دهد و شروع به ترمیم و بازسازی آن ناحیه می‌کند و در طی این فرآیند کلاژن و الاستین که دو پروتئین اصلی هستند. قوام پوست تولید می شود. برای کنترل درد از کرم بی حس کننده موضعی استفاده می شود و میکرونیدلینگ با این روش کاملا بدون درد است.

چگونگی عملکرد میکرونیدلینیگ :

سوراخ های به وجود آمده بسیار کوچک بوده و با چشم دیده نمی شوند و در عرض چند ساعت بسته می شوند و قرمزی و تورم خفیفی که پس از میکرونیدلینگ ایجاد می شود پس از چند روز از بین می رود و هیچ اثری در موضع باقی نمی ماند. مدت زمان هر جلسه ۶۰ دقیقه است که برای بیهوشی ۴۵ دقیقه و برای درمان درماپن ۱۵ دقیقه طول می کشد. بسته به ناحیه صورت، عمق درمان در این وضعیت متفاوت است.

با ادامه جلسات درمانی، نفوذ کرم ها و پمادهای پوستی راحت تر می شود و این یکی از مزایای میکرونیدلینگ است، زیرا در شرایط عادی پمادها و کرم های پوستی فقط به لایه سطحی اپیدرم نفوذ می کنند و به لایه های زیرین نمی رسند. در هنگام انجام روش میکرونیدلینگ می توان از مواد و سرم هایی مانند هیالورونیک اسید و کوکتل های مزوتراپی برای نفوذ به لایه درم استفاده کرد. اسید هیالورونیک به تحریک تولید کلاژن کمک می کند و به جوان سازی پوست کمک می کند. از محلول های روشن کننده برای تیرگی زیر چشم و از کوکتل های ضد لک برای درمان لک استفاده می شود.

در مواردی که ضایعات پوستی زیاد باشد قبل از میکرونیدلینگ سابسیژن انجام می شود که اثر درمانی را دو چندان می کند. یکی دیگر از مزایای میکرونیدلینگ این است که می توان آن را برای انواع پوست و در همه نقاط بدن و در هر چهار فصل سال انجام داد، استفاده از لیزرهای لایه بردار در پوست های تیره و فصول گرم و مکان های نزدیک چشم محدودیت هایی دارد. در پوست های تیره احتمال سوختگی و لک وجود دارد.

میکرونیدلینیگ در کلینیک شهریار چه کاربردهایی دارد ؟

کاربردهای میکرونیدلینگ در clinic sharyar عبارت است از :

از بین رفتن چین و چروک و جوان سازی پوست :

پوست انسان به مرور زمان بافت نرم و تازه خود را از دست می دهد، یعنی دچار مشکلات کلاژنی می شود و زمانی که کلاژن کافی برای پوست وجود نداشته باشد، شاهد جمع شدن و افتادگی پوست هستید. زنان در دوران بارداری و شیردهی به راحتی چین و چروک پوست را احساس می کنند.

گذشت زمان و عدم مراقبت مناسب از پوست باعث می شود که پوست شادابی اولیه خود را از دست بدهد. امواج رادیویی میکرونیدلینگ پوست را برای تولید کلاژن تقویت می کند. در این روش از مواد مغذی مانند هیالورونیک اسید برای بازسازی پوست و کلاژن سازی استفاده می شود و از طریق سوراخ های کوچک به بدن انتقال می یابد.

درمان جای جوش و آکنه :

از همان ابتدای بلوغ جوش های آزاردهنده ای روی پوست صورت ظاهر می شود که ظاهری زشت به پوست می دهد. این جوش‌ها با گذشت زمان کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شوند و گاهی برای سال‌ها وجود دارند. پس از از بین رفتن جوش ها، همچنان جوش ها باقی می مانند و روی صورت تاثیر می گذارند.

در روش میکرونیدلینگ صورت از روش ترمیمی استفاده می شود تا با ایجاد گرما، لکه های تیره روی پوست که آثار به جا مانده از آکنه هستند، ترمیم شوند. جوان سازی پوست بر اساس یک مشکل پوستی در نظر گرفته می شود. در این روش ابتدا شاهد زخم هایی بر روی پوست هستید که در واقع منافذ پوستی خاصی هستند. اگر مراقبت از پوست به خوبی انجام شود، ترمیم اولیه انجام می شود و اسکارهای قبلی کم می شود. اگر درگیر کهیر هستید، میکرونیدلینگ کمک زیادی به شما می کند تا از شر آن خلاص شوید.

کم شدن میزان ترک های حاملگی، چاقی یا لاغری :

یکی از بزرگترین نگرانی های مادران در دوران بارداری از دست دادن بافت پوست سالم شکم است. پوست شکم حالت ارتجاعی دارد که باعث افتادگی پوست می شود. کسانی که رژیم غذایی ناسالمی دارند و به طور ناگهانی وزن زیادی از دست می دهند و از ترک شکم بسیار ناراحت هستند.

اگر پوست بدن به طور غیر طبیعی کشیده شود و سپس به حالت قبلی خود بازگردد، به احتمال زیاد پوست درگیر می شود. یک مسئله قابل توجه در مورد ترک های بارداری این است که اگر به موقع بررسی و درمان نشوند برای مدت طولانی نمایان می شوند و زشت به نظر می رسند. علائم کشش فقط مربوط به شکم نیست، بلکه روی ران ها و بازوها دیده می شود.

وضعیت پوست از دست رفته باعث ظاهر قدیمی بدن می شود. میکرونیدلینگ به دلیل دارا بودن نور دیود و LED می تواند باعث از بین رفتن چین و چروک های پوست و از بین بردن کبودی ها و لکه های ناشی از آن شود. البته در این روش نوع پوست به خوبی سنجیده می شود.

آثار زخم و سوختگی ها:

زخم ها و سوختگی های جدی که باعث لک شدند با این روش بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بهتر می شوند.

بعد از میکرونیدلینگ چه مراقبت هایی باید انجام شود ؟

در این روش به اندازه روش های جراحی زیبایی تهاجمی نیست. دوره نقاهت از میکرونیدلینگ کوتاه است. اکثر افراد پس از انجام این عمل زیبایی می توانند به فعالیت های روزانه خود بپردازند. امکان دارد در چند روز اول احساس سوزش و قرمزی روی پوست داشته باشید. این واکنش طبیعی است و در اثر آسیب جزئی به پوست ایجاد می شود.

بعضی از افراد به دلیل بثورات پوستی، روزهای اول کار را از دست می دهند. اما انجام کارهای روزانه مشکلی در درمان ندارد. از آنجایی که پوست به نور خورشید حساس می شود، استفاده از ضد آفتاب ضروری است. نتایج این روش چند هفته پس از درمان دیده می شود. زیرا کلاژن سازی در طول زمان اتفاق می افتد و باعث بهتر شدن پوست می شود.

برای حفظ نتایج در clinic shahryar ، پزشک چندین جلسه درمانی را توصیه می کند. تعداد جلسات بستگی به وضعیت پوست و میزان تغییرات مورد نیاز دارد. این امکان وجود دارد که متخصص پس از درمان از روش های ترکیبی برای نتیجه بهتر استفاده کند.

فواید میکرونیدلینیگ در کلینیک زیبایی شهریار

فواید میکرونیدلینگ

این روش مانند روش های دیگر دارای فوایدی است که در ادامه با فواید میکرونیدلینگ آشنا می شوید :

  • تنها در ۴ جلسه می توانید با گذراندن مراحل درمانی به نتیجه نهایی و مطلوب برسید.
  • میکرونیدلینگ برای ترمیم پوست آسیب دیده از آکنه، اسکار و پیری استفاده می شود. با روش میکرونیدلینگ می توانید پوست خود را روشن تر و محکم تر کنید.
  • در سایر روش های زیبایی نیاز به بیهوشی یا جراحی پلاستیک دارید. اما تکنیک میکرونیدلینگ به غیر از این که پیچیدگی کمتری دارد، می تواند در کلینیک های معتبر پوست و مو توسط متخصص پوست و مو انجام شود.
  • میکرونیدلینگ بسیار موثرتر از لایه برداری شیمیایی و گیاهی است.
  • مدت زمان میکرونیدلینگ بسیار کوتاه است و با احتساب زمان آماده سازی در کمتر از ۲ ساعت قابل انجام است.
  • میکرونیدلینگ توسط متخصصین پوست برای درمان جای زخم، کم شدن چین و چروک و لکه‌های اصلی پوست استفاده می‌شود. این روش درمانی نیازی به دوره نقاهت ندارد و کمترین عوارض را نسبت به سایر روش های درمانی دارد

تاثیر میکرونیدلینگ روی پوست

میکرونیدلینگ از دو طریق می تواند مشکلات پوستی را حل کرده و آن را ترمیم کند. اول این که داروهایی که از طریق سوزن‌ها به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند. دوم میکرو آسیب‌هایی که سوزن‌ها به پوست وارد می‌کنند. تأثیر داروها بر روی پوست؛ خیلی واضح است. زیرا از مواد مغذی مانند ویتامین C یا اسید هیالورونیک برای ترمیم بافت پوست استفاده می کند. همان سوراخ های ریز ایجاد شده در لایه های پوست می تواند به ترمیم پوست کمک کند.

ایجاد حفره ها و وارد کردن آسیب جزئی با سوزن به لایه میانی پوست، سیستم ایمنی بدن را آگاه می کند. به سرعت تعداد زیادی سلول را به ناحیه آسیب دیده می آورد تا با تولید کلاژن آن را ترمیم کند. زیرا تولید کلاژن بیشتر به معنای بیشتر شدن سرعت فرآیند ترمیم پوست است. برای میکرونیدلینگ محدودیتی برای رنگ پوست وجود ندارد. افراد در سنین مختلف می توانند از این روش برای از بین رفتن مشکلات پوستی استفاده کنند.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای ارتباط با پرسنل پشتیبانی یکی از راه های زیر را انتخاب کنید